Oct 22, 2015

Δασκάλα...


Ακόμα και οι πιο απλές λέξεις μπερδεύουν...και έχουμε χάσει τον Εαυτό μας, σε ό,τι έχουμε συλλογικά ερμηνεύσει, ενώ τα πραγματικά νοήματα μάς προσπερνούν αθόρυβα, αφήνοντας το αποτύπωμα στην ψυχή και στο μυαλό μας.

Μπορούμε να υπάρξουμε χωρίς τους τίτλους, χωρίς τ' ασφυκτικά κάγκελα της φτιαχτής προσωπικότητάς μας;

Παρακολουθώ εδώ και μέρες το χορό των αντιθέτων, όλες τις όψεις που με ευκαιρία αναδύονται, σε απειλή ή ανάγκη της αλλαγής που αναγκαστικά διεξάγεται. Και έχει ενδιαφέρον....

Η ουσία είναι πάντα πιο απλή...και άρα δύσκολη για τον εκπαιδευμένο νου να φανερωθεί.

Όταν παίρνω το χρόνο μου, να συνδέομαι με τον Εαυτό μου, δείχνοντας στο παιδί μου, έμπρακτα, πως είναι αναγκαία η εσωτερική ισορροπία, γίνομαι δασκάλα.

Όταν εκφράζω αυτό που είμαι, χωρίς μυστικότητα και φόβο, αναλαμβάνοντας το τίμημα/τις συνέπειες της έκφρασής μου, γίνομαι δασκάλα.

Όταν παρατηρώ μια διαφορετική άποψη/θέαση που εκφράζεται με όποιο τρόπο, και είμαι πρόθυμη να εισχωρήσω σ' αυτήν και να συζητήσω, γίνομαι δασκάλα.

Όταν δεν ταυτίζω τα "λάθη" με το Είναι μου, αλλά τα δέχομαι με προθυμία και ευγνωμοσύνη, να μού φανερώσουν πτυχές του Εαυτού μου, γίνομαι δασκάλα.

Όταν εκφράζω/δείχνω, με πλήρη αποδοχή τα συναισθήματά μου, γνωρίζοντας πως αυτά αλλάζουν σύμφωνα με τη θέασή μου, γίνομαι δασκάλα.

Όταν ακολουθώ την καρδιά μου, το πάθος μου, όταν μελετάω με αφοσίωση όσα αναπτερώνουν το νου και απελευθερώνουν την καρδιά μου, όταν υπηρετώ με ταπεινότητα μα και ακλόνητη σιγουριά το Σκοπό μου, γίνομαι δασκάλα.

Όταν οι σκέψεις μου, τα λόγια μου και οι πράξεις μου ακολουθούν τον ίδιο ρυθμό, χωρίς παραφωνίες, γίνομαι δασκάλα.

Όταν ορίζω το χώρο μου, το "σπίτι μου", το "ιερό" μου ξεκάθαρα, γίνομαι δασκάλα.

Όταν εκφράζω την αλήθεια μου και φανερώνω το ψέμα που προσπαθεί να τη διαβάλει, γίνομαι δασκάλα.

Με ανάλογους τρόπους, εξίσου σημαντικούς, γίνομαι ταυτόχρονα μαθήτρια, καθώς η μια έννοια δεν μπορεί ν' αποχωριστεί την άλλη για να ισχύει.

Και η ζωή μας γίνεται καθημερινά μια καινούργια εμπειρία, όπου τίποτα δεν είναι βαρετό, τίποτα δεν απειλεί το Είναι της καθεμιάς μας, τίποτα δεν είναι δεδομένο, πέρα από το κέντρο της ύπαρξής μας. Γιατί, τον κόσμο μας τον φτιάχνουμε ο καθένας μας, με την ενεργή συμμετοχή μας σε αυτόν, καθώς ταυτόχρονα υλοποιούμε την βαθύτερη αλήθεια μας και παράλληλα αποβάλλοντας ό,τι δεν χρειαζόμαστε ή αποτελεί πλέον ψευδαίσθηση.

Οι όροι και οι ορολογίες του συστήματος δεν μας ταράζουν, αν και τους χρησιμοποιώ, προκαλώντας την αντίληψη. Οι τίτλοι δεν με αφορούν, όπως ούτε οι ταμπέλες, μα ούτε και οι ασφάλειες του συστήματος που θέλει να "δουλεύω", να "χτυπάω κάρτα με τη ζωή", να ζω με δανεικά, ν' αναβάλλω τη χαρά και να ψάχνω την ευτυχία.

Ένας άλλος κόσμος, μέσα σε αυτόν που όλοι ζούμε, υπάρχει παράλληλα, όπου οι έννοιες και οι πραγματικότητες παραμένουν ρευστές, αλλά η αλήθεια δεν κλονίζεται, οι πεποιθήσεις διευρύνονται, το ψέμα απειλείται και η πραγματικότητα όλο και διαμορφώνεται, η αντίληψη όλο και μετακινείται.

Μήπως έχουμε ξεχάσει πως είμαστε οι ΠΡΩΤΟΙ δάσκαλοι όλων όσων βρίσκονται γύρω μας, αλλά ιδιαίτερα των παιδιών μας; Μήπως έχουμε αφήσει το ρόλο σε άλλους, από φόβο της ευθύνης του;



2 comments:

  1. Αγαπητή Χριστιάνα ,όχι μόνο έχουμε ξεχάσει το γονεικό μας ρόλο και την ευθύνη που απορρέει από αυτόν.Το χειρότερο είναι πως δεν έχουμε κάν αντιληφθεί τι σημαίνει να είσαι γονέας ακόμα και πριν καν γεννηθεί το τέκνο μας.Αφήνουμε τους πάντες να αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς και έπειτα μένουμε αποσβολωμένοι με τα αποτελέσματα.Σε όλα τα θέματα ανατροφής και εκπαίδευσης των παιδιών μας επαναπαυόμαστε στους "ειδικούς" , αδιαφορώντας για τα δικά μας θέλω, το ένστικτό μας και την αληθινή μας φύση.Η κρίση μας καθίσταται ανενεργή, γινόμαστε τηλεκατευθυνόμενοι γονείς με τηλεκατευθυνόμενα παιδιά και μετά αναρωτιόμαστε και ανησυχούμε για τους "παρεκτρεπόμενους εφήβους" και τα "καταθλιπτικά και υπέρβαρα παιδιά".
    Και επέτρεψέ μου μια μικρή εξομολόγηση.Χθες το απόγευμα βρισκόμουν ακριβώς στην αντίπερα όχθη ουρλιάζοντας στο παιδί μου που επί 2-3 ώρες παιδευόταν με μια φωτοτυπία της Β δημοτικού πως "εγώ δεν είμαι δασκάλα" και "αύριο θα πεις στη δασκάλα "κυρία δεν τα κατάλαβα αυτά και η μάμά μου δεν ξέρει πως να μου τα εξηγήσει και αυτή είναι δικιά σας δουλειά κυρία, η μαμά μου κάνει άλλο επάγγελμα"..Ήθελα κι άλλα να πω και σαν παιδί και σαν μάνα, αλλά τι έφταιγε ο μικρός μου θησαυρός?Άλλοι μου φταίνε και πιότερο ο εαυτός μου που ενώ βλέπω το λάθος να μας περιλούζει δεν τολμώ να κλείσω την στρόφιγγα..Το παιδί μου ανέτοιμο ίσως, με τεράστια κενά πίσω του, έρχεται αντιμέτωπο και με τη δική μου οργή και ανωριμότητα να πάρω την ευθύνη στα χέρια μου.Το λάθος γιγαντώνεται με τις ενοχές.Φωνές,φωνές και στο τέλος κατάρρευση.Το σίγουρο είναι ότι δεν πάει άλλο.
    Είμαι αντίθετη με οτιδήποτε προκαλεί πόνο ψυχικό και άγχος στα παιδιά.Ειδικά το θέμα δημόσιο σχολείο όπου κατά κανόνα υπονομεύει τον ψυχισμό και την δημιουργική σκέψη των παιδιών.
    Δεν είμαι η μόνη, όμως αισθάνομαι έτσι εδώ, στην τόσο μικρή , μικρούλα γωνιά της Ελλάδας που ζω, που κανείς δεν τολμά, κανείς δε μιλά και όλοι "κοιτάνε τη δουλειά τους", σα να μη συμβαίνει τίποτα.
    Βλέπω την προσπάθεια των μικρών παιδιών να "ενταχθούν" στο δημοτικό και νιώθω την αγωνία τους "να δείξουν ότι μεγάλωσαν" και καμαρωτά να πηγαίνουν "για να μαθουν γράμματα".Ο ενθουσιασμός δεν αργεί να φύγει και ν αρχίσουν τα άλυτα προβλήματα.Οι γονείς απόντες, παρόντες μόνο για να ρωτήσουν πως τα πάει το παιδί τους, λες και δεν ξέρουν το παιδί τους, λες και θα το μάθουν απ τη δασκάλα!!Συνεργασία σχολείου-γονιών σημειώσατε 0.
    Καλή μου Χριστιάνα, συγνώμη αν παραβίασα τον χωρο και τον χρόνο σου, όμως ένιωσα την ανάγκη να μοιραστώ την αγωνία μου με μια μητέρα ξεχωριστή.Συνέχισε να μας θυμίζεις αυτά τα απλά αλλά δύσκολα πολύτιμα που τελικά δεν είναι αυτονόητα μπας και θυμηθούμε πως να γίνουμε καμμιά μέρα ξανα ΑΝΘΡΩΠΟΙ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καμία κατάχρηση Λυδία μου...είναι ΤΕΤΟΙΕΣ συζητήσεις που πρέπει να κάνουμε μεταξύ μας, είναι τέτοιες συνευρέσεις που οφείλουμε να ενισχύουμε.

      Θυμώνω με τις συμβουλές "ειδικών" που θέλουν να ενοχοποιούν τους γονείς, που γίνονται κριτές και κατήγοροι, σε μια κοινωνία που ακόμα η παιδεία απουσιάζει και ο άνθρωπος έχει με πολλαπλούς τρόπους χάσει την ουσία του.

      Σ' ευχαριστώ για τη συμβολή σου....Όραμά μου είναι να γίνουμε άνθρωποι, κοινότητες, γειτονιές, με αληθινές, αναλλοίωτες αξίες, που υπερβαίνουν τους νόμους και την εκάστοτε ηθική, τα οποία αλλάζουν ανάλογα με τα συμφέροντα και τις υποσυνείδητες φοβίες μας.

      Delete